Thursday 10 November 2011

sOk Sek~ SOk SeK~

salam...~hye uols!

Lame da rase nyer aku xtulis blog..hurm..Keadaan tak mengizinkankan...maaf la yerk..hu...
aku pon xtau rasenyer nak tulis ape..da kekongtangan idea! betul la ek kate orang...lau nak tulih blog nih idea kene bersepah... I KNOW IM NOT A GOOD WRITER~ngeh2...baca novel I LOIKE!!! ermmm diatas permintaan kawan2 aku tulis jugak la blog ni sikit...ape yang bole tulis aku tulis...
ape erk perkembangan terbaru korang? aku? hurm STAY THE SAME...NOTHING HAVE CHANGE~still lagi keje kat stockbroking firm nih...xkemana...tp still lagi carik lubang2 kerja...ye lah...xkla nak dok company nih sampai tua kan...?hahahah...so for those yang ade lubang2 kerja ROGER2 la aku erk...harap maklum tingkiu...
skang nihh aku tengah mencari keserasian dalam CAREER aku... COMPLIANCE OFFICER? yah, aku suke kerja nih..walaupun JD die lebey kurang cam polis... siasat sana siasat sini...tengok salah orang .. ensure everything follow the guideline given by BURSA MALAYSIA n SECUTIES COMMISSION ... tp tu la... aku masih hijau in this industry..banyak benda yang aku kene belajar...exam for license pon aku xpas agi..haish...susah babe...ingt senang ker?da la 2 paper ....next week  INSYAALLAH kalo xde ape2 aral melintang aku seat that exam for 2nd time...hahaha ~~ malu nyer :P ..tp xpela...for those yang tau camne exam tuh, ha mmg faham la...
Sebenrnye bile kite da meningkat dewasa nih banyak benda yang kite kene pikir...da xde da masa nak berjimba2...bazir2 duit sesaja... da xde hati nak ber SHOPPING, TENGOK WAYANG, MAIN BOWLING, ..hu tp sebenrnyer hati tuh ngn benda2 tuh semua...tp semua tuh kene pikir dua kali...sies..ngan gaji sekang mmg xcukup untuk diri sendiri...ngan SAVING lagi, ngn PA&MA lagi....itu ini...sampai untuk diri sendiri pon xcukup...
Azam aku for the 5 Years akan adatang aku nak ade satu business sendiri....INSYAALLAH...kalau dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki...xcukup lau kite makan gaji je....haish lagi la sekang nih barang semua da meningkat...xboleh2...


9/10 punca rezeki adalah daripada perniagaan..TAPI jika kene dengan konsepnya...KONSEP ISLAM la...ingat eh...nanti jgn kaya je...tp sumber rezeki xhalal ataupun shubhah...bg anak bini makan tuh yang nanti jadi macam2 kat family..anak "terghejal" (xdengar cakap la maksudnyer) dengan bahasa kasar nyer bingai.. NAUZUBILLAH HI MIN ZALIK...

da la weyh..ade keje nak wat...da ...

No comments:

Post a Comment