Monday 14 May 2012

Oh! Samsung Galaxy Tab 7.0+ ~ ('',)

Salam allz,
Berzaman da aku x update blog ... Rindu rindi rasenyer..almaklum la bz bebenor beta sekang nih..
hehehehehe...
Entri kali ni aku nak bercerita pasal samsung tablet yang aku idam idamkan sesangat ni ha..Tgk tajuk pon da tau kan? haish...bile la bole dapat mende nih...nak Kate gigih simpan duet tu idak ler ..memanjangnye abish...ateeee bile nyer teman bole dapat mende alah ni ha kalo memanjang duet habis..Kalo nak tunggu doghian ghuntoh hai berzaman la gamaknye..Berzaman ke langsung xde..ha itu yang kite xtau eeeek... :)
tp xpelah ade dughian ghuntuh ALHAMDULILLAH..syukur...amennn3...
Lau xde anggap je la xde rezeki ye dak... :)


Jom nengok sikit spesifikasi die ni ha..

Nama: Samsung P6200 Galaxy Tab 7.0 Plus
Sume da tau aku rase :)

Saiz: 193.7 x 122.4 x 9.9 mm
Senang n mudah aku rase nak letak kat mana2 dalam handbag bole, dalam poket pon aku rase boleh gak ni for men :) Lebih kurang besar diari jer..ntah2 lagi kecik dari Diari korang :)

Berat: 345 gram
Quiet ringan kan2? :)

Paparan: Skrin sesentuh PLS LCD, 16 juta warna, TouchWiz UX UI
Yang ni mmg no doubt kalo Product Samsung :)

Resolusi: 600 x 1024 piksel, 7.0 inci (~170 ppi ketumpatan piksel)
Ok la kan :) Cempion dari Ipad ..hehehe :)

CPU: Dual-core 1.2 GHz

Android OS: Android OS, v3.2 (Honeycomb)
Yang nih aku xpandai nak explain tp dari ape yang aku nengok kawan2 aku pakai mmg beze la dari Ipad n ade lagi satu produk ape ntah. nak tau lebih lanjut ko search2 la eyh :)

Kamera Pertama (Belakang): 3.15 MP, 2048×1536 piksel, fokus auto, LED flash 
Ok what! jelas kot !!

Kamera Kedua (Hadapan): 2 MP
Who cares!?2 MP tu pon aku rase cukup bagus ok :)

Video: 720p@30fps
ni video HD beb..mmg real..mmg cempion :)

Rangkaian 2G: GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

Rangkaian 3G: HSDPA 900 / 1900 / 2100

Slot Kad Memori: microSD, sehingga 64 GB

Memori Dalaman: Storan 16/32 GB, 1GB RAM

GPRS: Ya

EDGE: Ya

Kelajuan Data: HSDPA, 21 Mbps; HSUPA, 5.76 Mbps

WLAN: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, Wi-Fi Direct, dual-band, Wi-Fi hotspot

Bluetooth: Ya, v3.0 dengan A2DP, HS

Infrared port: Ya

USB: Ya, v2.0, USB Host support

Jenis Alert: Vibration; MP3, WAV ringtones

Loudspeaker: Ya, dengan speaker stereo
ha...!yang ni better korang pakai earphone, kang nampk cam KEKWAT @ CEWI la pulak.. xpasal2 kena kutuk lagi2 lau naik LRT cakap kuat2..haish nyampah aku... :) cececece dalam hati jeles sebenanyer kan... who cares!!

3.5mm jack: Ya

Bateri: Bateri standard, Li-Ion 4000 mAh - 
Bateri die kureng sikit la dari SGT 10.1. Tp maseh lagi ok what ape ade hal..

Aku xpasti harga die berapa sekang tp kalo xsilap retail price die skang RM1699 rasenya.Kalo nak beli dengan sekali gaji alamat nyer makan biskut cicah air milo je la..hu..Jadi kesimpulannya untuk dapatkan mende alah nih kena tunggu lagi 2 bulan gaji la jawabnyer... :(


Korang tgk lak beze Samsung GALAXY Tab 7.0Plus & Samsung GALAXY Tab 10.1... huih gempak kan2? Mimpi SGT 7.0 + la aku malam nih...huhuhu...Aku tekad...aku mesti beli bende nih sebelom pose...eceyh!!Korang doa2 kan la erk.... :) Aku bukan ape, bile da ade SGT 7.0+ nih xde la aku nak meraban2 carik lappy orang nak buat keje memandang lappy aku da lame aok  dah janannam..So bg aku dari beli lappy aku rase baik aku beli nih...senang nak bawak g mana2, xpayah nak cucuk2 berukben bagai..Bole on9 24/7.. n yang paling penting senang la aku nak update blog & pesbuk pasni...Xya nak masuk opis baru nak update..xtau langsung [erkebangan dunia sosial..ecewah!
WAAAHHHHHH!!! :0 heaven nyer kalo dapat sekarang....

Lagi satu gambar aku upload bagi membuakkan lagi keinginan kepada sesiapa yang mengidamkan 
SGT 7.0 +
Geram gile ...!!!
So nway...itu je la wat mase nih aku kongsikan ngn korang eyk...sorry kalo ade insufficient information for those seeking info about SGT 7.0+ :)

OK then.. See ya!!

****credit pic : MR.Google****  





No comments:

Post a Comment